YAZILAR

diyabet nedir

ŞEKER HASTALIĞI

Şeker Hastalığı her yaşta görülebilen kandaki açlık glukoz miktarının ve gizli şeker değerinin normalin üzerinde seyretmesiyle kendini gösteren bir hastalıktır. Şeker Hastalığı, bütün vücut sistemini etkileyebilecek bir hastalık olmakla birlikte, bu hastalığa sahip kişilerin vücudundaki insülin oranı olması gereken seviyede üretilemez ya da kullanılamaz. Kan şekeri belli seviyelerin üzerine çıkarsa kalp damar, sinir sistemi, böbrek gibi organ ve dokulara zarar verir.

diabetes

ŞEKER HASTALIĞI TEDAVİSİ

DİYABET TEDAVİSİ İyi bir diyabet kontrolü doğru beslenmeye dayalı bir yaşam modeli ile tedavi edilebilmektedir. Sağlıklı beslenme: Özellikle karbonhidrat içeren besinlerin vücudun ihtiyacından fazla tüketilmesi kan şekeri seviyelerini yükseltir. Kan şekeri kontrolünün sağlanmasında diyabetli bireye özgü beslenme tedavisinin verilmesi önemlidir. Egzersiz, vücudunuzun glikozu etkili bir şekilde kullanmasını ve kan şekeri kontrolünü sağlar.

Stethoscope on hand holding white sugar. Diabetes concept.

DİYABET NEDENLERİ

DİYABET NEDENLERİ Tip 1 diyabetin nedenleri Tip 1 diyabet hastalarında bağışıklık sistemi, pankreasın insülin üreten beta hücrelerine saldırır ve yok eder. Tip 1 diyabetin, kalıtsal ve virüsler gibi çevresel faktörlerden kaynaklandığını düşünmektedir. Tip 2 diyabet nedenleri En yaygın diyabet şekli Tip 2 diyabet yaşam tarzı faktörleri ve genler de dahil olmak üzere çeşitli faktörlerden kaynaklanır.

High-Protein-Diet-and-Diabetes-Featured

DİYABETLİ KİŞİLERİN BESLENMESİ

DİYABETLİ KİŞİLERİN BESLENMESİ Şeker ve şeker içeren besinler, kilo almanıza neden olacak ve kalp sağlığınızı olumsuz etkileyecek yağ ve yağlı besinlerin tüketimini azaltın. Şekerden ve hatta meyvelerden uzak durun İnsülin direncini geliştiren endüstriyel katkı maddeleri ve katkı maddelerini içeren yiyecekleri kullanmayın. Günde en azından üç öğün yemeye çalışın.
Öğünler arasında ve gece yatmadan önce küçük […]

VİDEO İZLEYİN