KALP ve DAMAR HASTALIKLARI TEDAVİSİ

Kalp ve damar hastalıklarının kötü sonuçlarından korunmak için KALP HASTALIKLARI mutlaka tedavi edilmelidir.

KLİNİĞİMİZDE TANI VE TEDAVİSİ YAPILAN KALP DAMAR HASTALIKLARI

• Hipertansiyon tedavisi
  • Düşük tansiyon tedavisi
  • Kalp çarpıntısı
  • Kalp yetmezliği
  • Kalp ritmi bozuklukları (Aritmi)
  • Damar sertliği (Ateroskleroz)
  • Damar hastalıkları
  • Damat tıkanıklığı tedavisi
  • Koroner arter hastalıkları
  • Kalp krizi
  • Kalp enfarktüsü
  • Doğuştan kalp hastalıkları
  • Kalp kapak hastalıkları
  • Aort anevrizması
  • Kolesterol tedavisi
  • Metabolik bozukluk tedavisi
  • Varis tedavisi

KALP VE DAMAR HASTALIKLARI

Kalp ve Damar Hastalıkları ülkemizde ve dünyada ölüm nedenlerinin başında gelmektedir.

Vücudumuza kan pompalayan bir organ olan Kalp, koroner kalp damarları tarafından beslenmektedir. Kalbin kendi yapısında, damarlarında, kalp kapak sisteminde zaman içinde oluşan tıkanıklık ve bozukluklar kalp ve damar hastalıklarını oluşturur.

Kalp Ritim Bozukluğu Tedavisi

Ritim bozukluğu kendisini kalp çarpıntısı olarak gösterir. Tekleme hissi, kalp vuruşlarının düzensiz hissedilmesi, baş dönmesi, göz kararması, fenalık, göğüste sıkıntı hissi, baskı veya ağrı belirtiler arasındadır. Aritmi tanısı hastanın kardiyak muayenesi ve EKG (elektrokardiyografi) ile konulur. Aritmi tanısında ayrıca holter gibi başka tanı yöntemleride  kullanılabilir.

Aritmi tedavisinde, aritminin türü belirlenmeli ve en uygun tedavi yöntemi seçilmelidir. Aritmi tedavisinde amaç, çarpıntıya neden olan odağın veya mekanizmanın ortadan kaldırılmasıdır.

Kalp Çarpıntısı Tedavisi

Sağlıklı erişkin bir insanda kalp belirli bir düzen içinde dakikada 60-100 kez atmaktadır. Kalp ileti sistemindeki yavaşlamalar blok göstergesi olabilir. Kalp doktorunun muayene ve değerlendirmesi neticesinde uygun göreceği şekilde günde bir saat spor yapılması, kalp ritminin düzenlenmesi bakımından çok önemlidir. Aritmi için özellikle yürüyüş ve yüzme, en iyi sporlardandır.

Koroner arter (Kalbi besleyen damar) hastalığı: Kalbi besleyen üç ana damar sistemi bulunur. Yıllar içinde yüksek kan basıncı, yüksek kolesterol, sigara ve diğer başka zararlı faktörlerin etkisi ile damarlarda darlıklar meydana gelir. Kalp damarlarındaki tıkanıklığı kritik seviyeye ulaştığında göğüs ağrısı, çarpıntı, çene ağrısı, nefes darlığı, bazen mide ağrısını taklit eden alt göğüs ağrısı, omuz ve sol kola yayılan ağrı şeklinde belirtiler görülür. Gerekli koruyucu önlemler alınırsa kalbi besleyen damar tıkanıklığından ve kalp krizinden korunmak mümkündür.

Kalp kapağı hastalıkları: Geçirilen romatizmal hastalıklara, yaşlılığa bağlı kireçlenmeye, çeşitli enfeksiyonlar ve doğımsal olarak kapağın yapısının bozulmasına bağlı kalp kapak hastalığı görülebilir.

Damar balonlaşması (damar anevrizması): Duvar yapısında meydana gelen bozulma sonucu damar çapının normal sınırların üstüne çıkmasıdır. En sık aort anevrizmaları şeklinde görülür.

Kliniğimizde Kalp ve Damar Hastalıkları Tedavisi ile sağlığınıza kavuşun.

• Aşırı sıcaklarda vücut ısınızı düşürün, Sıcak Yorgunluğu ve Sıcak Çarpması Kalp Hastalarında Ölümcül olabilir. Aşırı sıcaklarda vücut ısısı düşürülemezse, sıcak yorgunluğu, hatta sıcak çarpması ortaya çıkabilir. Vücudun soğuması, ancak kalp hızının artışıyla mümkün olur. Kalp hastalarının kalbi bu duruma zor ayak uydurabilir. Sonuçta, sıcak yorgunluğu ve çarpması, örneğin kalp krizine neden olarak, kalp hastalarında ölümcül bile olabiliyor.
  • Isı düzeyi 18-21 derece olan ortamları tercih edin. Kalp hastalarının bulunduğu ortamdaki ısı düzeyi 18-21 derece arasında tercih edilmelidir. Sıcak havalarda yüsek rakımlı serin olan tatil yerleri tercih edilmeli.
  • Vücut ısısını düşürmek için soğuk içecekler tüketin. Sıcak havalarda, sindirimi kolay olan gıdalar tüketilmeli. Zeytinyağlı gıdalar, sebzeler ve meyvelerin sindirimini nispeten daha kolaydır. Soğuk olarak hazırlanan çorbalar ve içecekler de vücut ısının düşürülmesine katkı sağlar.
  • Vücut ısısının ayarlanması için dolaşım sistemimizin de uygun şekilde sıvıyla desteklenmesi gerekir. Yeterli miktarda su içilmezse kalp daha hızlı ve güçlü atmak zorunda kalır. Tansiyon düşüklüğü ve beynin kanlanması belirgin derecede azalması sonucu, bayılma görülebilir. Günlük su ihtiyacı yaz ayları kilo aşına 40 mili litre, soğuk mevsimlerde 30 mili litre olarak hesaplanabilir. Sıvı ihtiyacını karşılamak için en ideal içecek su olmakla beraber, tuz ve şeker miktarlarına dikkat edileek. ayran ve taze sıkılmış meyve suları gibi içecekler de tercih edilebilir.
  • Kalp hastaları spor yapacaklarsa, günün serin bir saati tercih edilmeli ve su tüketimi ayarlanmalıdır. Kalp hastaları, sıcak havalarda spor yaparken dolaşım sistemleri etkilenebilir ve bayılma, kalp krizi, ritim bozukluğu gibi ciddi klinik tablolar ortaya çıkabilir.
  • Vücut ısısıyla su ısısı arasındaki fark çok olduğunda, sıcak havalarda aniden soğuk suya atlama sonucunda ölümcül ritim bozuklukları oluşabilir. Kalp hastalarında bu risk daha da yüksek olur. Bu nedenle suyun ısısına vücudu alıştırarak suya girmeli. Kalp hastaları, güneş ışınlarının dik geldiği saatlerde güneşlenmemeli.
  • Sıcak havalarda sodyum ile potasyum gibi su ve elektrolitlerin kaybı fazla olur. İdrar söktürücü ilaçlar su ve elektrolit kaybına neden olur. Beta blokörler ise kalbin hızlanması ve güçlü kasılmasını engelleyerek vücut ısı ayarını bozabilir. Sıcak havalarda su ve elektrolit kaybı bol su ve sıvı içerek önlenmelidir.