Hipertansiyon Tedavisi

Kalp ve damar hastalıklarının çok çeşitli türleri olmasına rağmen, kötü sonuçlarından korunmak için kalp hastalıkları mutlaka tedavi edilmelidir. Kişinin önlenebilir risk faktörlerini düzeltilmesinin yanı sıra uygulanacak etkili ve doğru tedaviler ile hipertansiyonu kontrol altına almak mümkündür.

Büyük tansiyonu 140 mmHg’nın, küçük tansiyonu 90 mmHg’nın altına ve hasta rahatsızlık hissetmediği takdirde daha düşük değerlere düşürülmelidir. Şeker hastalarında, inme, miyokard infarktüsü, böbrek hastalığı gibi yüksek risk taşıyan hastalarda kan basıncı 130/80 mmHg’nın altına düşürülmelidir. İdeal tansiyon sınırları 120/80 mmHg olarak belirlenmiştir.

Hipertansiyon hastalığının tedavisinde hastalara yaşam tarzı ile ilgili değişiklikler önerilmektedir. Değiştirilebilir faktörlerin başında elbette beslenme gelmektedir. Hastaların yediklerini kontrol altına alması ve fazla kiloları olan hastaların bu kilolarını vermesi gerekecektir. Yüksek tansiyon hastalarının yaşam tarzında uygulanması gereken değişiklikler;

Hipertansiyondan Korunmak için neler yapılmalı?

• Sağlıklı beslenme ve ideal vücut ağırlığımızın korunması,
  • Tuz tüketimimizi mümkün mertebe azaltılması,
  • Meyve- sebze tüketiminin arttırılması,
  • Doymuş ve total yağ tüketiminin azaltılması,
  • Stresle başa çıkmak da yüksek tansiyonu kontrol altına almaya yardımcı olur.
  • Düzenli fiziksel aktivite, haftada 4 kez en az yarım saat egzersiz yapılmalı.
  • Sigara ve tütün içilmesi bırakılmalı.

Fazla olan her 10 kilonun verilmesi ile yüksek tansiyon 5-20 mm cıva düşmektedir. Kişi sağlıklı olduğu kiloyu bilip o kiloda kalmalıdır. Bununla ilgili olarak, vücut kitle endeksi değerlendirilmelidir.

Vücut kitle indeksi, ağırlığınızı boyunuzun karesine böldüğünüzde (kg/m²) çıkan sonuç, fazla kilolu ya da obez olup olmadığınızı gösterir. 18.5 – 24, 9 kg/m² arasında olanlar normal kilolu olarak değerlendirilir.

Düzenli spor yapmak, hareket etmek yüksek tansiyonu 4-9 mm cıva kadar düşürmektedir.

Yaşam biçiminizde yapacağınız tüm bu değişikliklere rağmen kan basıncınız hala yüksek ise hipertansiyon tedavisini almanız gerekecektir. Tedavisi sekteye uğrayan yüksek tansiyon, ölümcül sonuçlara yol açabilmektedir.

Farmakolojik tedavide diüretikler, genellikle yüksek tansiyon için ilk tedavi seçeneği olarak tercih edilmektedir. Ancak diyabetli hastalarda diüretikler bazen kan şekeri seviyelerini etkilediğinden, diüretik yerine bir ACE inhibitörü reçete edilebilir. Kan basıncınız çok yüksek ise, iki veya daha fazla antihipertansif ilacın birlikte kullanımı gerekebilir.

Hipertansiyon tedavisinde mevcut farmakokimyasal yöntemlerle halen istenilen başarının yakalandığı söylenemez. İlaç tedavisi alanların ancak yarısında kan basınçları istenen tedavi seviyelerine indirilebilmektedir

Hipertansiyon hastalarının yaklaşık olarak yarısının ilaçla tedaviye yanıt vermemesi, antihipertansif ilaç kullanımı bireyselleştirilmekte ve hipertansiyonda alternatif ilaç grupları geliştirilmektedir. Farmakokimyasal tıp tedavilerinin yanısıra, hipertansiyon tedavisinde tamamlayıcı ve integratif tıp tedavileri uygulanabilmektedir. Fitoterapi, Homeopati, Ozon tedavisi ve Akupunktur tedavi yöntemleri ile hipertansiyon tedavisinde, konunun uzmanı tarafından yapılan tedavi ile başarılı sonuçlar alınmaktadır. Antihipertansif tedavide istenilen hedefe ulaşıldığından emin olmak için düzenli olarak tansiyonun takibi gereklidir.

Yrd.Doç.Dr. Yunus Keser Yılmaz

Kalp ve Damar Cerrahisi Uzmanı

YÜKSEK TANSİYON TEDAVİSİ İÇİN RANDEVU ALIN! YÜKSEK TANSİYONLA YAŞAMAK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ!

KALP HASTALIKLARI ve HİPERTANSİYON TEDAVİSİ

KALP HASTALIKLARI veHİPERTANSİYON TEDAVİSİKliniğimizde Kalp ve Damar Hastalıkları Tedavisi ile sağlığınıza kavuşun.Kalp ve damar hastalıklarının kötü sonuçlarından korunmak için HİPERTANSİYON mutlaka tedavi edilmelidir.KLİNİĞİMİZDE TANI VE TEDAVİSİ YAPILAN KALP DAMAR HASTALIKLARI– Hipertansiyon tedavisi�– Düşük tansiyon (Hipotansiyon)�– Kalp çarpıntısı�– Kalp yetmezliği�– Koroner arter hastalıkları�– Kalp krizi�– Kalp enfarktüsü�– Kalp ritmi bozuklukları (Aritmi)�– Doğuştan kalp hastalıkları�– Kalp kapak hastalıkları�– Damar sertliği (Ateroskleroz)�– Damar hastalıkları�– Aort anevrizması�– Kolesterol tedavisi�– Metabolik Sendrom tedavisi�– Varis tedavisiYrd. Doç. Dr. Yunus Keser Yılmaz�Kalp-Damar Cerrahisi Uzman ve Bütüncül Tamamlayıcı Tıp Hekimiİletişim ve randevu için:�0541 207 22 95 0224 249 44 41www.varisbursa.com�www.naturalklinik.comKükürtlü Mah. Oulu cd. 9. Manolya sk. Total Petrol arkası Aka Plaza Patonet Kat:1 Osmangazi-BURSA#hipertansiyon #yüksektansiyon #yüksektansiyontedavisi #kalpdamarhastalığı #dryunuskeseryilmaz #naturalklinik

Posted by Operatör Doktor Yunus Keser Yılmaz on Thursday, March 7, 2019